رفتن به نوشته‌ها

نکاتی که هنگام ثبت نام دامنه برای وب سایت تجاری خود باید بدانید

انتخاب یک نام دامنه مناسب، نه تنها اعتبار و شهرت کسب و کار شما را افزایش می دهد بلکه به شما کمک می کند تا رتبه بندی موفقی نیز در موتور های جستجو داشته باشید در اینجا نکته هایی هست که به شما در چگونگی انتخاب یک نام دامنه مناسب کمک می کند.

نکاتی که هنگام ثبت نام دامنه برای طراحی وب سایت تجاری خود باید بدانید

هر کسب و کار ی امروزه تقریبا نیاز به یک حضور آنلاین قوی و مستمر دارد. عوامل مهمی هست که بر موفقیت یک وب سایت اثر می گذارد که شما به عنوان یک کارآفرین باید به آنها توجه داشته باشید.از مهمترین عواملی که در حین ساخت یک وب سایت باید در نظر بگیرید انتخاب نام دامنه است. همه ما از این واقعیت آگاه هستیم که انتخاب نام دامنه تاثیر بسزایی در هویت سایت و در نهایت کسب و کار شما دارد.

با نام دامنه شما در واقع نام تجاری پیدا می کنید و از طریق این نام تجاری بر روی اینترنت حضور خود را اعلام میکنید. انتخاب یک نام دامنه مناسب، نه تنها اعتبار و شهرت کسب و کار را افزایش می دهد بلکه به شما کمک می کند تا رتبه بندی موفقی نیز در موتور های جستجو داشته باشید در اینجا نکته هایی هست که به شما در چگونگی انتخاب یک نام دامنه مناسب کمک می کند.

منسجم نمودن عبارات:
ابتدا باید حدود 5 عبارت که توصیف کننده ی کسب و کارتان می شود را آماده کنید. هنگامی که شما این گزینه های خاص را در دسترس داشته باشید براحتی می توانید شروع کنید به ادغام آنها و نامی مناسب و شایسته وب سایت خود انتخاب کنید.

منحصر به فرد بودن نام :
شما باید از منحصر به فرد بودن نامی که برای دامنه خود انتخاب کرده اید مطمئن باشید . ثبت کردن نام دامنه ای که مشترک و یا شبیه به نام دامنه ای دیگر باشد یک فاجعه برای وب سایتتان به حساب می آید .

اختصار :
شما باید از اختصار نام دامنه خود مطمئن شوید . نامی که انتخاب می کنید باید کوتاه و مفید باشد و از انتخاب نامهای طولانی خودداری کنید. نام های کوتاه بسیار آسانتر به یاد آورده میشود.

سادگی:
باید مطمئن شوید که در نام دامنه شما کاراکترهای خاص زیادی به کار برده نشده باشد. یاد آوری نام دامنه هایی که پیچیده هستند بسیار دشوار است.

اجتناب از کپی رایت : این مسئله ای بسیار مهم است و می تواند در صورت رعایت نشدن هر کسب و کاری را از بین ببرد. باید اطمینان حاصل کنید که نام دامنه شما وقتی که ثبت می شود قانون کپی رایت را نقض نکند.

و در انتها اینکه بدانید پسوندی که به دنبال نام دامنه شما می آید معمولا یکی از این موارد است : ( . . com ، NET ، ORG ، BIZ ، INFO ) .

net4.in/aspx/article/domain-registration-tips.aspx
karnaweb.net/Articles/56/313/domain-registration-tips/

منتشر شده در آموزش طراحی سایت

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *