رفتن به نوشته‌ها

هم اکنون حدود 25% از سایت ها با وردپرس طراحی شده اند

از هر 4 سایت یکی از اون ها با وردپرس طراحی شده است.

این روزها یه روز بزرگ برای سیستم مدیریت محتوا (CMS)رایگان و اپن سورس است و وردپرس هم اکنون 25 درصد از وب سایت ها رو فعال کرده.

آخرین آمار نشون میده که وردپرس توسط 58.7 درصد از تمام وب سایت هایی که سیستم مدیریت محتوای اون ها شناخته شده است، استفاده می شه. این 25٪ از تمام وب سایت ها است. در حالی که این تعداد به طور طبیعی در ماه نوسان پیدا می کنه، اما روند کلی وردپرس رشد آهسته و سریع بوده است.

وردپرس اعلام کرده که تا آخر سال از مرز 25 درصد هم عبور خواهد کرد. هنوز 57درصد سایت ها وجود دارن که از هیچ سیستم مدیریت محتوای شناخته شده ای استفاده نکردن و این خودش میتونه دلیلی برای رشد بیشتر اون ها باشه.

در حقیقت کنترل بیش از نیمی از بازار خیلی جذابه. با این حال، وقتی در چنین موقعیتی قرار می گیرید احتمال داره که هدف حملات مختلف باشید و وردپرس هم در طول عمر خود مسائل امنیتی متعددی رو پشت سر گذاشته است.

وب سایت ها و نه صفحات وب در این آمارگیری مربوط به وردپرس، مورد بررسی قرار می گیرن. اگه یه تکنولوژی در هر یک از صفحات وب سایت باشه، به نظر می رسه که توسط وب سایت مورد استفاده قرار گرفته باشه. علاوه بر این، آمارگیری های وردپرس به طور فنی تمام وب سایت های دنیا رو بررسی نمی کنه. برای محدود کردن تاثیر اسپم دامنه، تنها 10 میلیون وب سایت برتر بر اساس رتبه بندی محبوبیت ارائه شده توسط الکسا، با استفاده از رتبه بندی سه ماهه، مورد بررسی قرار می گیرن.

تسلط وردپرس در بازار CMS شگفت انگیز است، دو تا از نزدیکترین رقبا، جوملا و دروپال باهم حدود 4.9٪ از آمار رو به خودشون اختصاص میدن و این نشون میده که کمتر از یک پنجم وردپرس استفاده می شن.

سهم بازار بین 300سیستم مدیریت محتوا حدود 58.7 درصد است.

  1. شاخص هایی وجود داره که نشون می ده وردپرس احتمالا بیشتر رشد داشته. در ماه های اخیر حدود 29.5٪ از سایت های جدید از وردپرس استفاده کردن. سایت های جدید معمولا راهی رو میرن که در اون کل بازار به اون سمت کشیده می شن.
  2. اگر به سایت هایی نگاه کنیم که تکنولوژی CMS خودشون رو به تازگی تغییر دادن، می بینیم که وردپرس بیشتر از جوملا، دروپال و بلاگر استفاده میشه. سیستم هایی هستن که وب سایت های بیشتری به نسبت وردپرس از اونها ساخته میشه که مهمتر از همه Magento، Squarespace و Shopifyاست اما در مقایسه با کل پایگاه کاربری وردپرس، این تعداد تقریبا ناچیز است.

وردپرس نه تنها محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا است، بلکه سریع ترین سیستم در حال رشد است: هر 74 ثانیه یک سایت در بین 10 میلیون سایت از وردپرس استفاده میکنه. این در مقایسه با Shopify که دومین سیستم مدیریت محتوای با سرعت رشد بالاست هر 22 دقیقه یک سایت جدید از اون ایجاد میشه.

چرا وردپرس؟

وردپرس در طول ماه ها محبوبیت فراوانی به دست آورده و با برنده شدن در جایزه Open Source CMS با برتری به MODx، SilverStripeand و تعدادی دیگه ارزش خودش رو ثابت کرده است. این نشون دهنده ی تبدیل از یک سایت وبلاگ به یک نرم افزار CMS کامل است. وردپرس به سرعت در حال برتری به تمام نرم افزارهای دیگه ی CMS است.

مزایای استفاده از وردپرس:

•وردپرس یک روش نصب 5 دقیقه ای داره که حتی نصب و راه اندازی رو برای مبتدیان مناسب می کنه، پس بسیار کاربر پسنده.

•طراحان سایت می تونن تم های حرفه ای وردپرس، از جمله قالب های سفارشی وردپرس رو ایجاد کنن. اون ها همچنین می تونن پلاگین های سفارشی وردپرس رو توسعه بدن یا حتی پلاگین ها رو سفارشی کنن تا وب سایت های مدیریت شده با CMS رو با ویژگی هایی که داره، تقویت کنن.

•وردپرس برای وبلاگ نویسی ساخته شده است. این که آیا شما یک وبلاگ تجاری مستقل دارید و یا یک وب سایت مختصر فرقی نمی کنه، وردپرس همه ویژگی های مورد نیاز شما رو داره و نیازهاتون رو برطرف می کنه.

•علت طرفدار داشتن وردپرس به خاطر سادگی، انعطاف پذیری و قدرت اونه. هرچه بیشتر از اون استفاده میشه، درک ما نسبت به این ویژگی ها بیشتر میشه.

•وردپرس وبلاگ منبع بازی است که برنامه هاش به راحتی راه اندازی میشه و استفاده از اون رایگان است. شما از وردپرس برای مدیریت پست ها، نظرات و فایل ها هم می تونید استفاده کنید.

علت ایده آل بودن وردپرس چیست؟

وردپرس امکانات ساده ای برای توسعه سیستم مدیریت محتوا مخصوصا برای افراد با دانش کامپیوتری متوسط، تازه کارها و افرادی که تمایل به توسعه CMS دارن، فراهم می کنه. همونطور که در بالا هم گفتیم بهترین ویژگی CMS وردپرس این است که به راحتی هر کسی که دانش پایه ای از کامپیوتر داره میتونه اون رو استفاده و اجرا کنه.

وردپرس امکانات اضافی رو برای کاربرانی که با برنامه نویسی و تکنیک های اون آشنایی ندارن، فراهم می کنه. اگه شما وبلاگی دارید که نیاز به صفحات اضافی داره، وردپرس راه حل شماست. شما می تونید به راحتی محتوای صفحه رو با CMS WordPress مدیریت کنید.

ویژگی های وردپرس:

•نصب و استفاده

وردپرس یک روش ساده و سریع برای نصب داره که هم درکش آسونه و هم استفاده از اون راحته، دارای رابط کاربر گرافیکیGUI)) است که گزینه های ساده و کارآمد رو فراهم می کنه و یک رابط کاربری بسیار پیچیده رو مدیریت نمی کنه. یه رابط کاربری خوب داره که روند ایجاد و مدیریت محتوای شما رو تسریع و اثربخش می کنه. این CMS می تونه توسط هرکسی که از کامپیوتر استفاده می کنه، استفاده بشه.

•تم های وردپرس

وردپرس به شما این امکان رو می ده که تم ها و قالب های جذاب جامع خودتون رو انتخاب کنید که این کار برای یه مبتدی بسیار ایده آل است. از سوی دیگر، برای طراحان باتجربه این امکان وجود داره که طراحی خودشون رو بدون هیچ محدودیتی سفارشی و شخصی سازی کنن. می تونید قالب ها، طرح ها و تم ها رو طبق نیاز خودتون سفارشی کنید چرا که وردپرس این توانایی انعطاف رو داره.

•پلاگین

وردپرس به شما این امکانو می ده که چندین ویژگی مفید رو در سایت خود به اشتراک بذارید و با استفاده از افزونه های مختلف و ابزارها اون ها رو ادغام کنید. افزونه ها و امکانات با استفاده از اون به طور گسترده ای بهبود پیدا می کنن. پلاگین ها، قابلیت های سایت شما رو با ارائه گزینه های کاربردی گسترده برای ارتباط بهتر کاربر با وب سایتتون افزایش می دن.

•توسعه وردپرس

همونطور که قبلا گفته شد،CMS وردپرس برای مبتدیان که دانش برنامه نویسی ندارن بسیار ایده آل است و هنوز هم می تونن از تمامی ویژگی های وردپرس مربوط به طراحی و سایر ویژگی های اون استفاده کنن. این به شما اجازه می ده که مطالب رو بدون نیاز به کد ویرایش کنید.

•بهبود و سرعت عملکرد

CMS وردپرس یک نرم افزار ساده و کم حجم است، پس سرعت بارگذاری صفحه شما رو تحت تاثیر قرار نمی ده.

•مسائل امنیتی وردپرس

امنیت مناسب برای سایت شما بسیار مهم است و باید در جهت محافظت از محتوای شما در جای خود قرار داشته باشه. بسیاری از اقدامات امنیتی رو میشه در وردپرس انجام داد به غیر از تکنیک های امنیتی که میشه به اون اشاره کرد، CMS وردپرس به شما این امکان رو می ده که چندین پلاگین وردپرس رو نصب کنید که باعث می شه سایت شما امنیت بیشتری داشته باشه.

•پشتیبانی CMS وردپرس

کاربران وردپرس با طراحی چیزی بیشتر از یه وبلاگ ساده باعث رشد سایر طراحان میشه. پیدا کردن راه حل مشکلات وردپرس شما از طریق مستندسازی و تیم پشتیبانی وردپرس قابل انجام است.

در اینجا می خوایم در مورد حقایقی در خصوص وردپرس صحبت کنیم تا بیشتر به میزان اهمیت اون پی ببرید.

•وردپرس قدیمی تر از توییتر و فیسبوک

اولین ورژن وردپرس در سال 82 عرضه شد و این تاریخ از زمان عرضه ی توییتر و فیسبوک هم قدیمی تر است.

•حدود 27درصد سایت ها از وردپرس استفاده می کنن

همونطور که در بالا گفتیم حدود 25 درصد و الان حدود 27.9 درصد از سایت ها از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنن و جوملا و دروپال هر کدوم با 3.3 و 2.2درصد در رتبه های بعدی و با اختلاف زیادی از وردپرس جا گرفته اند.

•سهم بازار وردپرس در سیستم های مدیریت محتوا 76.4 درصد است

  • همونطور که گفتیم وردپرس بازار رو به تسخیر خودش درآورده و جوملا و دروپال هم در رتبه های بعدی قرار دارن.
  • •وردپرس رایگان و منبع باز است

وردپرس با مجوز GNU GPL منتشر شده که هر کسی در دنیا می تونه اون رو دانلود و استفاده کنه. کد منبع اون برای هر کسی رایگان است و میشه اون رو بررسی، استفاده و تکمیل کرد و حتی تغییر داد.

•وردپرس تحت مالکیت هیچ شرکتی نیست

برای حفظ آزادی عمل اوپن سورس، مت مولنوگ یکی از بنیانگذاران وردپرس، بنیاد وردپرس رو ایجاد کرد. این سازمان غیر انتفاعی دارای علامت تجاری WordPress است و با مجوز موجود خود از آزادی عمل ارائه شده محافظت می کنن.

•وردپرس، سئو ندارد

از آنجا که وردپرس یک پروژه منبع باز است که متعلق به هیچ شرکتی نیست، مدیر اجرایی نداره. این پروژه توسط توسعه دهندگان داوطلب از سراسر جهان اداره می شه.

یک فرآیند تصمیم گیری کامل وجود داره که اجازه می ده تا هر کسی گزارشات، تکه ها، ویژگی های پیشنهاد شده و غیره رو ارائه کنه.

•1.48 بیلیون دانلود پلاگین

افزونه وردپرس از سال 93 به بیش از 1.48 میلیارد بار در سال رسید. این افزایش 48 درصدی از سال 93 که دانلود افزونه ها از 1 میلیارد فراتر رفته، افزایش یافته است.

•به 68 زبان موجود است

وردپرس به طور کامل به 68 زبان و به ده ها زبان دیگه اما به طور ناقص ترجمه شده است. بسیاری از پلاگین ها و تم های محبوب وردپرس هم در زبان های مختلف در دسترس هستن. همچنین میشه به عنوان پلت فرم چند زبانه با کمک پلاگین هایی مثل WPML و Polylang استفاده بشه.

•وردپرس دارای سیستم به روز رسانی خودکار

وردپرس خودش رو به صورت خودکار برای نسخه های جزئی به روز می کنه. همچنین می تونید به روز رسانی خودکار پلاگین رو فعال کنید.

•پشتیبانی رایگان وردپرس

وردپرس یه پروژه مبتنی بر جامعه است و پشتیبانی رایگان به طور گسترده ای در دسترس است. یک انجمن پشتیبانی رسمی وردپرس وجود داره که روزانه هزاران پست دریافت می کنه.

همچنین وب سایت های منبع مانند WPBeginner وجود داره که کاربران می تونن فیلم های آموزشی رو تماشا کنن و وردپرس رو یاد بگیرن.

•بیش از 50هزار پلاگین رایگان

پلاگین ها برای سایت وردپرسی شما مثل برنامه های کاربردی هستن. در حال حاضر بیش از 50،000 افزونه وردپرس رایگان برای دانلود وجود داره. از ایجاد یک فروشگاه آنلاین تا اضافه کردن فرم تماس، هر آنچه که میخواید انجام بدید خوبه که می تونید یک پلاگین برای اون پیدا کنید.

خب قطعا تا الان علت علاقه ی افراد رو به وردپرس متوجه شدید. این CMS به شما این امکان رو میده که به راحتی ویرایش و ایندکس کنید و محتوا تولید کنید و به طراحان انعطاف بیشتر در تغییر و شخصی سازی در ظاهر سایت رو میده. به همین علت است که اکثر طراحان و افراد وردپرس رو انتخاب می کنن.

sitedesign.joomir.com

منتشر شده در آموزش طراحی سایت

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *