رفتن به نوشته‌ها

نوشتن برای وب در طراحی سایت

نوشتن برای وب یا سایت تنها کاری است که شاید یک وبمستر هر روز با آن روبرو است. در این نوشتار شما را با تعدادی قاعده که می تواند در بهبود نوشته هایتان کمک کند همراهی می کنیم. مثلا در مورد زبانی که شما برای سایتتان استفاده می کنید، مطمئن شوید که قابل ارائه و قابل نمایش باشد و توجه خوانندگان را با بررسی درستی املا، دستور زبان، اصطلاح یابی و لحن، به سایت خود جلب کنید.

به نظر می رسد واضح باشد که بگوییم، باید مطمئن شوید که در سایتتان هیچ اشتباه املایی و خطای دستور زبانی وجود نداشته باشد. اما اغلب این مورد در شور و هیجان تمام کردن طراحی سایت نادیده گرفته می شود. متاسفانه هیچ چیز به اندازه ویرایش نامرتب و املای نادرست یک سایت را کاملاً ناشیانه نمی سازد.
شما باید کلماتی را که می خواهید در ساییتان نشان دهید، ابتدا داخل یک پردازشکر متن مانند ورد یا اپن آفیس ببرید، و قبل از انتشار متن ابزار ویراشگر املا و گرامر را اجرا کنید. خواندن در صفحه نمایش رایانه سخت تر از دنبال کردن آن بروی کاغذ است، بنابراین روند را برای خوانندگانتان با مجبور کردن آنها به خواندن جملات گیج کننده با غلط های املایی، دستور زبان ضعیف و نشانه گذاری نادرست، مشکل تر نکنید.

در نتیجه نکاتی را از حرفه ای ها بگیرید. هر مجله و روزنامه یک نمونه راهنما در این زمینه است، یک مطلب درون آنها کلمات سخت و صحت املای آنها را فهرست کرده و از آنها درون بطن خود استفاده کرده است. این کار شما را قادر می سازد که کلمات را بدون تناقض املا کنید و همچنین در مواقعی که چند نفر بروی یک سایت مشارکت می کنند، به آنها کمک می کند. بررسی کنید که کیفیت زبان شما دارای استاندارد بالایی برای خواندن راحتتر نوشته های سایتتان باشد.

  • دلایل بسیار دیگری وجود دارد که کمک می کند تمرکزتان را روی املای کلمات بیشتر کنید. افرادی که در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر جست و جویی را انجام می دهند، معمولا از املای صحیح اصطلاحات فنی در زمان جست و جو استفاده می کنند. حتی اگر آنها این کار را هم انجام ندهند، بیشتر موتورهای جست و جو اشباهات املایی را پیدا کرده و طرز صحیح آنها را پیشنهاد می دهند و در این زمان است که اگر شما کلمات کلیدی را درست ننویسید، سایت شما در جستجوها کمتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.نوشتن برای وب در طراحی سایت

کلمات زنده برای وب
بازدیدکنندگان نه تنها رغبت کمتری به خواندن از صفحه نمایش نسبت به کاغذ نشان می دهند، بلکه آنها زمانی که سایتی را می خوانند ،حیطه توجه شان بسیار کمتر است. یک مطالعه در سال ۲۰۰۵ بوسیله دانشجویان دانشگاه هامبورگ و هانووار اظهار کرده است که کاربران وب به طور میانگین هر صفحه را ۱۲٫۵ ثانیه تماشا می کنند، که زمان کافی برای گرفتن موضوع شما نیست.

همچنین این هم اشاره شده که کاربران اینترنت یک صفحه وب را مشابه شیوه ای که شما می خواهید نمی خوانند. مردم یک صفحه وب را مختصراً مورد توجه قرار می دهند تا کلمات و اصطلاحات کلیدی را جست و جو کنند. اگر سایت شما تعدادی پاراگراف پرکننده یا کلمات اضافی دارد، کاربرانی که به طور اتفاقی به آنجا رسیده اند سریعاً سایت شما را ترک خواهند کرد. برای جلب کردن توجه بازدیدکنندگان، شما نیاز دارید بررسی کنید که در هر پاراگرافی که می نویسید، برای خواننده منفعتی وجود داشته باشد و آن چیزی که آماده می کنید اطلاعاتی باشد که آنها می خواهند.

webnology.ir

منتشر شده در آموزش طراحی سایت

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *