رفتن به نوشته‌ها

عوامل رتبه بندی دامنه و وب سایت شما( در موتور های جستجو)

عوامل رتبه بندی دامنه و وب سایت شما ( در موتور های جستجو )

بیش از 200 عامل موثر بر رتبه بندی موتور جستجو گوگل وجود دارد. برای یک کاربر دانستن این عوامل ممکن است سخت باشد اما اگر قصد ورود به فضای آنلاین را دارید و می خواهید وب سایت شما جزء نفرات برتر در جستجو ها باشد، درک عمومی از این مسئله بسیار برای شما اهمیت دارد. شما با دانستن عوامل موثر بر رتبه بندی موتورهای جستجو می توانید رتبه خود را در مقایسه با رقبا بالاتر ببرید.

فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو

همه ما در تلاش هستیم تا بتوانیم با استفاده از کلید واژه ها یا کلمات کلیدی وب سایتمان را جزء اولین نتایج در موتور های جستجو قرار دهیم، اما بدون دانستن فاکتورهایی که موتور جستجو برای رتبه بندی در نظر می گیرد عملا کاری از پیش نمی بریم.

این که آیا شما یک بازاریاب اینترنتی هستید، وب سایتی برای خودتان دارید و یا قصد طراحی سایت را دارید، باید بدانید بیش از 200 عامل موثر بر رتبه بندی وب سایت در موتور های جستجو تاثیر دارد. پس مهم است که اصول اولیه را بدانید و این نکته را در نظر بگیرید که نام دامنه شما و هاست شما چطور می تواند در رتبه بندی موتور های جستجو موثر باشد و آن را تحت تاثیر قرار دهد.

عوامل رتبه بندی دامنه عبارتند از :

سن یا قدمت دامنه

سن دامنه یکی از عوامل مهم در رتبه بندی توسط موتورهای جستجو است .سن دامنه به طول مدت زمانی که یک وب سایت به ثبت رسیده است اشاره دارد و باید گفت ارتباط مستقیمی با تعداد بازدیدکنندگان و پیدا شدن توسط موتورهای جستجو دارد.

استفاده از کلمات کلیدی در دامنه
از کلمات کلیدی در دامنه سایت خود استفاده کنید، اگر دامنه خود را با یک کلمه کلیدی شروع کنید بدینوسیله می توانید سیگنال هایی قوی برای پیدا شدن در موتور های جستجو بفرستید! برای مثال اگر شما در حال تلاش برای رتبه بندی و پیدا شدن توسط کلمه ” گلف ” ، هستید باید سعی کنید این کلمه مهم را در دامنه خود استفاده کنید مانند : GolfingSpecialists.com

تطابق دقیق دامنه Exact Match Domain یا EMD :

یعنی تطابق دقیق نام دامنه با موضوع فعالیت شما برای بهتر پیدا شدن در موتور های جستجو بعنوان مثال اگر شما میخواهید در وب ساییتان « ماهی نارنجی روشن» را هدف قرار دهید پس باید آن را دقیقاً با دامنه خود تطبیق دهید : www.brightorangefish.com

بهتر است زمانی که یک وب سایت ایجاد میکنید در ابتدا از کلمات دقیق با موضوع فعالیتتان استفاده کنید تا زودتر شناخته شوید.

طول مدت ثبت دامنه

گوگل وب سایت هایی که برای چند سال ثبت نام کرده اند را در مقایسه با وب سایت هایی که فقط برای هفته ها یا ماه ها تمدید می شوند در اولویت قرار می دهد ، این یک ویژگی خوب است پس سعی کنید دامنه وب سایتتان را برای مدت طولانی تر تمدید کنید.

اطلاعات خصوصی – آیا شما در وب ساییتان چیزی برای پنهان کردن یا به اصطلاح اطلاعات خضوصی دارید ؟ اگر اینطور است باید بگویم گوگل و موتور های جستجو این اطلاعات خصوصی را به منظور پنهان کاری در نظر گرفته و در نتیجه در رتبه بندی جستجو موفق نخواهید بود.

به خاطر داشته باشید که نکاتی که گفته شد تنها برخی از عواملی است که باعث می شود وب سایت برای رتبه بندی موفق باشد.

در صورت تمایل به داشتن اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

theedesign.com/blog/2013/domain-ranking-factors-your-website
karnaweb.net/Articles/56/312/Domain-Ranking-Factors-and-Your-Website/

منتشر شده در آموزش طراحی سایت

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *