رفتن به نوشته‌ها

تاثیر سرعت سایت در سئو و رتبه سایت

تاثیر سرعت سایت در سئو و رتبه سایت

از میان سایر شاخصه های رتبه بندی سایت ها و عوامل موثر در بهینه سازی سایت ها / سئو، شاخص سرعت سایت، از رشد چشمگیری برخوردار بوده است. گوگل از سال 2010 به صورت رسمی سرعت سایت را در پاسخ به نیاز مشتریان به عنوان یکی از فاکتورهای ارزیابی و رتبه بندی سایت ها و موثر در سئو سایت اعلام کرده است.

گوگل با توجه به نظر سنجی داخلی اشاره می کند که باز شدن سریعتر صفحات می تواند به افزایش رضایت کاربران از نتایج حاصل از جستجو منتهی شود. افزایش سرعت بارگذری صفحات می تواند باعث دسترسی کاربران به صفحات بیشتر و در نتیجه افزایش کیفیت خدمات یا فروش محصولات شود.

گوگل به مدیران سایت استفاده از ابزارهای زیر را برای بررسی و بهبود سرعت سایت پیشنهاد کرده است:
1- سرویس Page Speed: ابزار و سرویسی از گوگل که میزان سرعت سایت و درصد رعایت استانداردهای مربوط به طراحی سایت توسط یک سایت را با شاخصه های عددی (درصد)، رنگ و توضیحات برای نسخه های موبایل و دسکتاپ به صورت مجزا مشخص می کند.

2- سرویس YSlow: یکی از سرویس های بسیار مناسب و رایگان تحلیل و بررسی صفحات وب است که به صورت افزوده به مرورگرهای مختلف اضافه می شود. این سرویس پس از بررسی فنی صفحه و سایت، گزارشات عددی و نتایج تحلیلی مناسبی ارائه می کند. این سرویس توسط شرکت یاهو برای بهبود کیفیت رعایت استانداردهای وب و استاندارهای شرکت یاهو در طراحی سایت ارائه شده است.

3- سرویس WebPageTest: این سرویس نتایج تحلیلی شاخصه سرعت مبتنی بر سرورهای مختلف در موقعیت های جغرافیایی سفارشی ارائه می دهد.

هدف گوگل از افزودن این پارامتر به رتبه بندی سایت ها، علاوه بر افزایش میزان رضایت کاربران از نتیجه های به دست آماده در جستجوگر گوگل، افزایش رضایت کاربران در کار با اینترنت است.

موتور جستجوی بینگ نیز در ابزار مدیریت وب بینگ خود شاخص PLT / Page Load Time یا همان سرعت بارگذاری صفحات وب سایت را به عنوان یکی از شاخصه های افزایش رضایت کاربر و در نتیجه بهبود رتبه بندی سایت، اعلام کرده است.

webdesigniran.com

منتشر شده در آموزش طراحی سایت

اولین باشید که نظر می دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *